fuerza.blo.gg

Min väg till styrka

Att starta starkt

Publicerad 2012-11-01 11:25:00 i Träning

Jag älskar att få en bra start på dagen. För mig involverar det två av mina absoluta favoritsysselsättningar: någon form av fysiskt aktivitet följt av en stor frukost i lugn och ro, givetvis med tillhörande balja svart kaffe. Alltihop tillsammans kan väl inte bli annat än bra? Kanske, fast det ska mycket till!

Det fysiska denna morgon stod en halvtimmes PW följt av 15 min Leaner legs med Nike Training Club för. Jösses. Fem övningar á 1 minut, UTAN recovery, jaha då. I fix! Tänkte jag, men underskattade visst dessa 15 minuter en aning. Alterning step back lunges (två 5 kg-viktplattor), Drop squat jumps, Deadlift (två 5 kg-viktplattor), Jump wood chops (en 5 kg) och side lunge with rotation (en 5 kg). Efter tre varv med dessa övningar ville jag helst lägga mig pladask på trägolvet och dö lite. Men...

... brakfrukost väntade ju runt hörnet! Ingenting går ju upp emot det, typ... Om intresse finns, delar jag gärna med mig! Ett stekt ägg, vilket är standard hemma hos fröken Möller. Knäckis med keso, kalkon och avokado - lovely. Istället för sedvanlig, pimpad kesella-blandning, blev det lite fiberhavregryns-/kruskakli-gröt idag. Även denna pimpad - såklart!! - med banan, päron, en fryst jordgubbe, lite kesella, mormors gudomliga äpplemos, kanel, solrosfrön och sist lite krossade valnötter. Mumma!

Hur startar du DIN dag? Gör det på ett starkt och NJUTBART sätt och du har alla förutsättningar för en grym dag. Våga tro på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fuerza

Detta är min väg mot styrkan - la fuerza. Träningen hjälper mig att komma dit, till en starkare kropp och ett starkare jag. Följ med och inspireras!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela